Renklerin hayatımızda ki etkileri hafife alınacak cinsten değil. İnsanların karalarını etkilemelerinden tutunda yaratıcılığı artırmasına kadar dünya kadar şey. Renkler, kendi dilleriyle karşınızdakine, karsınızdakine sizin karakterinizi sizden önce anlatıyor. Uzakdoğu''da yüzlerce yıl önce uygulanmaya başlanan terapi, zamanla daha bilimsel bir potaya taşınmış ve renk dalga boylarının insan bedeni üzerinde ciddi etkilere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. İnsanların günlük hayatlarında giydiği, kullandığı renklerin ruh hallerini ortaya koyduğu, yaşam stillerini anlattığı belirlenmiştir.Hayatımızı şekillendiren, bizi kimi zaman neşeli, kimi zaman da düşünceli yapan renkler ve şirketlerin bunu nasıl kullandıkları ve bizle nasıl oynadıkları:
KIRMIZI
kımızının canlandırıcı etkisi vardır. Motivasyonu, enerji, coşku ve yaşama sevincini, sıcaklık ve aşk duygularını artırır ve kan basıncını ve vücut ısısını harekete geçirir. Peki firmalar bunu nasıl mı kullanıyor: kırmızı, iştah açar. Dünyadaki ünlü gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu dikkat edersek fark edebiliriz ; Coca Cola, Pizza Hut, Ülker, McDonald's, Burger King. Bu listeyi istediginiz kadar çıkarabilirsiniz.Spor arabalarda kırmızı kullanılmasının nedeni ise gençlik ve adrenalini hatırlatmasır. Kırmızı gece kulüplerinin de en sevdiği renkler arasındadır. Kırmızı fonlu mekanlarda insanlar zaman kavramını kaybediyor ve uykusuzluk başlıyor. Bu nedenle gece kulübü ve bar gibi eğlence mekanlarında kırmızı fonların bolca kullanılmasının anlamı: "Zamanı unutun! İştahınız açılsın bu mekana para aksındır " Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır ve bu yüzden sürekli kırmızı kullanmakta da agresif bir ruh haline sahip olmamıza sebep olur. Kırmızıyı seven insanlar genelde agrasif ve çok hareketli kişilerdir çabuk sinirlenirler. . Yatak odasının da baştan sona siyah ve kırmızı renklerle dekore edilmemesi gerekir. Çünkü bu renkler bir süre sonra ruh dengenizi bozuyor ve depresif bir ruh haline sahip olmanıza neden oluyor Ama bu çok sevdiğiniz bir renkten uzun süre mahrum kalacağınız anlamına gelmiyor renklerin o anki ruh halinizi dengelemesi icin o rengın zıttını o mekanda kullanabilirsiniz böylece dengeyi saglaya bilirsiniz. Siyah ve kırmızıyı sevenlerin bu renkleri biblo, abajur, tablo gibi objelerde kullanmaları daha dogrudur. Evlerin duvarlarında, mobilyalarda ya da genel dekorasyonunda tercih edilmesi gereken renklerin başında ise daha çok dinginliği ve huzuru hatırlatan renklerden olan lila, mavi, yeşil ve pembeyi kullanmak gerekir .
Peki boğalar niye kırmızı renge saldırıyor?'cevabı ise ilginç; maymunların dışında, araştırılan hayvanların hemen hepsi siyah-beyaz görmektedir. Yani boğalar da renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırırlar yani matedor o an ona yeşil bez sallasada boğanın vereceği tepki aynıdır .

YEŞİL

TURUNCU
Turuncu neşe ve heyecan verici bir renktir genclik festivallerinde genelde turuncu kullanılmasının nedenide budur.Ve ayrıca cinsel duyguları harekete geçirir. Birtakım problemler yaşayan veya yorganın altından çıkmak istemeyenlerin mutlaka turuncu giymeleri gerekir, turuncu taşıdığı enerjiyi bu sayede bize de yükler. Depresif, gergin, kızgın durumlarda ise kırmızı ve turuncunun kesinlikle kullanılmaması gerekir.
MAVİ
Mavi sezgilerin rengi. İç dinginliği, sevgi, huzur, sakinlik ve barış duygularını pekiştirirbu yüzden tansiyonu düşürür. Hastane personeli, polisler, gardiyanlar genellikle mavi giymesinin altına yatan sebebte budur aslında. Nazar boncuklarının mavi olmasında yatan neden ise Araplar mavi renkli taşların yatıştırıcı etki gösterdiğine inanmalarıdır hani haksızda değiller aslında çünkü mavi rengi düşünenlerin ve maviye uzun süre bakanların kan basınçlarının yavaşladığı tespit edilmiştir. Mavinin sakinleştirici etkisinden dolayı batıda intiharları azaltmak için köprü korlukları maviye boyanır intihara eğilimli insanların sakinleşmesi için. A.B.D’de de bir okulun duvarlarının turuncudan maviye boyanmasından sonra çocukların haylazlıklarının azaldığı tespit edilmiştir.Maviyi seçen insanlar genelde dingin sakin huzuru arayan insanlardır. Sükuneti severler kontrollü ve hedefleri bellidir.Mavinin bir başka özelligi ise iştahı kapaması bu nedenle mavı renk fast-food zincirlerinde hiç kullanılmaz. Ayrıca diyet ürünlerinde de mavının kullanılamasının nedeni aynı nedenden dolayıdır.
LACİVERT
Lacivert uyum ve başarının rengi. Kozmikliği, otoriteyi ve gücü simgeler bu yüzden de dünya firmalarının yarısından çoğu logolarında lacivert kullanılır. Ayrıca uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbise giyerler buda aslında güç gösterilerinin bir parçasıdır.Laciverti şeçen insalar ise gücü seven insanlardır otoriter baskın kişiliktedirler.
MOR
Ve mor benim rengim olmakla beraber ruhsal dünyanın rengidir. Asaleti simgeler Rönesans döneminin gözde rengidir, Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinçaltında korkuttuğu tespit edilen bir renktir. Bu yüzden hastanelerde mor hiç kullanılmaz. Yapılan bi araştırmayla intihar eden insanların en cok sevdigi rengin mor olduğu ortaya konulmuştur.Ayrıca moru tercih eden insanlar genelde mistik ve büyüsel arayışlar içindedirler 6. hisleri cok kuvvetlidir. Hayal dünyaları çok geniştir tam olgunlaşmamışlardır içlerinde büyümeyi bekleyen ama bir türlü büyümeyen bir çocuk vardır.
PEMBE
Pembe duygunun ve saf sevginin rengi. Hayallerin, korunma duygusunun pekişmesinde etkin bir renktir. Bu yüzden göğüs kanseri teşhisi konan ünlü pop yıldızı Kylie Minogue ameliyat için yattığı hastanedeki odasını pembeye boyattı ve baştan sona pembe objelerle süsledi. İlk çocuğuna hamile olan Britney Spears da son klibinde pembeler içinde çıktı seyircinin karşısına. Öyle ki Hummer cipinin koltuk döşemeleri bile pembeydi. Her iki yıldızın da pembeyi tercih etmesinin altında bu rengin taşıdığı enerji yatıyor.Duygunun ve saf sevginin rengi olan, hayallerin ve korunma duygusunun pekişmesini sağlayan pembenin aynı zamanda ağrıları hafifletme gibi bir özelliği de bulunuyor. Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimizi tespit etmişler. İngiltere'de Boots ve Marks and Spencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giyer bu yüzden.
KAHVERENGİ
kahverengi ağırbaşlılığın rengidir. Eğitim, öğretim, kültür, sanat, emin olma ve sağlamlık duygularını pekiştirir.Kansas Üniversitesi Sanat Müzesi'nde bir araştırma için halının altını elektronik bir sistemle donatmışlar; duvar rengini beyaz ve kahverengi olarak değişebilir yapmışlar. Arka fon beyaz kullanıldığında, insanlar müzede yavaş hareket etmiş, daha uzun süre kalıp, daha fazla alanda dolaşmışlar. Arka fon kahverengiye döndüğünde ise, insanlar müzede çok daha hızlı hareket edip, daha az alan dolaşmış ve müzeyi çok daha kısa sürede terketmişler. Dikkat ederseniz dünyadaki fast-food restaurantlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvar boyaları ise kahverengi-şampanya-pembe karışımıdır. Hiçbir fast-foodcunun duvarını beyaz göremezsiniz. Burger King, Kentucky Fried Chicken ve benzer fast-foodlar yıllardır bilinçli olarak tüm duvarlarını baştan aşağıya kahverengi ağaç kaplama yaparlar. Kahverengi teklifsiz, rahat bir renk özelliği ile gazetecilere tavsiye edilecek bir renk olarak tanımlanıyor. Bir gazetecinin kahverengi bir giysi içinde röportaj yapması, karınızdakinin kendisini resmiyetten uzak, rahat hissetmesini ve açılmasın sağlıyor. Tüm ünlüleri rahatlıkla konuşturmasıyla tanınan, ünlü televizyoncu Larry King'in başarısının sırrı da budur. King, röportaj sırasında üzerinde mutlaka kahverengi takıyor. Ya bir kravat ya da ceket. Kahverenginin olumsuz özelliği ise toprak rengi oluşu ve bu rengi taşıyan kişilerin diğer insanlar arasında dikkat çekmemesi. Bu nedenle Avustralya'da 1940'lı yıllardan bu yana kahverengi üç parça takım elbise üretilmiyor.
SARI
Sarı akıl ve zekanın rengidir. Umut, ilham ve yöneticilik duygularını pekiştirir. Sarı, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir. O yüzden tüm dünyada taksiler sarıdır. Dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. Araba kiralama firmaları logolarında hep sarıyı kullanırlar. 'Ürün geçici, lütfen geri getirin' demek istiyorlar. O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde bildiğimiz sarıyı kullanmaz. (Portakal ve bronz ya da bakır kimi zaman yer alabilir) Paranın geçici değil, kalıcı olmasını isterler. Türkiye'de sarıyı logosunda kullanan tek banka, devlet bankası olan Vakıfbank'tır. Ayrıca iş yerinize gelen bir daha gelmiyorsa bunun nedeni koltukların yada duvarın sarı renginden olabilir xD .Sarıyı tercih eden insanlar genelde çok hırslı ve sürekli zevk arayan kişilerdir ve devamlı mutluluğun peşinden koşarlar. Sarı rengi sevmeyenler ise genelde ümitleri ve hayallerini kaybetmiş, kendini reddetmiş, bahtsız olduğuna inanan içine kapanık kişilerdir.

SİYAH
Siyah güç ve bireyselliğin rengidir. Tutku, hırs, inat ve muhalefet duygularını harekete geçirir. Bizde ve Batı'da siyah, matemi simgelerken Japonya'da mutluluğun simgesidir. Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır. Işığı yok eder. Konsantrasyonu en çok getiren renktir. Einstein'in konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girip ve bu şekilde düşünürmüş.Siyah ayrıca hırsın ifadesidir. Fonda kullanılırsa karamsarlık verir.
BEYAZ
Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Bu yüzden üzerinde fazla şaibeler olanların, beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmelerinde yarar var. İş görüşmelerine giderken beyaz gömelek ve karşınızdakine güven vermek amacıyla yeşil kravat secmek sizin yararınıza olabilir çünkü temizliğin simgesi sayılan beyaz, özellikle iş görüşmelerine gidildiğinde 'yavaş ama kalıcı, devamlı bir personel' izlenimi oluşturuyor. .Yıllardır 'beyaz' olmasına alıştığımız hastane ve kliniklerde artık beyazdan vazgeçilmesinin nedeni ise beyazın hastalar üzerinde oluşturduğu hüzün duygusunu yok etmek. Ancak beyaz, hastanelerde kullanıldığında hüzün oluşturmasına karşın, genel olarak insan psikolojisi üzerinde olumlu bir etkiye sahip. Cünkü dediğim gibi beyaz temizliğin simgesi
KIRMIZIkımızının canlandırıcı etkisi vardır. Motivasyonu, enerji, coşku ve yaşama sevincini, sıcaklık ve aşk duygularını artırır ve kan basıncını ve vücut ısısını harekete geçirir. Peki firmalar bunu nasıl mı kullanıyor: kırmızı, iştah açar. Dünyadaki ünlü gıda firmalarının hepsinin logosunun kırmızı olduğunu dikkat edersek fark edebiliriz ; Coca Cola, Pizza Hut, Ülker, McDonald's, Burger King. Bu listeyi istediginiz kadar çıkarabilirsiniz.Spor arabalarda kırmızı kullanılmasının nedeni ise gençlik ve adrenalini hatırlatmasır. Kırmızı gece kulüplerinin de en sevdiği renkler arasındadır. Kırmızı fonlu mekanlarda insanlar zaman kavramını kaybediyor ve uykusuzluk başlıyor. Bu nedenle gece kulübü ve bar gibi eğlence mekanlarında kırmızı fonların bolca kullanılmasının anlamı: "Zamanı unutun! İştahınız açılsın bu mekana para aksındır " Kırmızı tansiyonu yükseltir ve kan akışını hızlandırır ve bu yüzden sürekli kırmızı kullanmakta da agresif bir ruh haline sahip olmamıza sebep olur. Kırmızıyı seven insanlar genelde agrasif ve çok hareketli kişilerdir çabuk sinirlenirler. . Yatak odasının da baştan sona siyah ve kırmızı renklerle dekore edilmemesi gerekir. Çünkü bu renkler bir süre sonra ruh dengenizi bozuyor ve depresif bir ruh haline sahip olmanıza neden oluyor Ama bu çok sevdiğiniz bir renkten uzun süre mahrum kalacağınız anlamına gelmiyor renklerin o anki ruh halinizi dengelemesi icin o rengın zıttını o mekanda kullanabilirsiniz böylece dengeyi saglaya bilirsiniz. Siyah ve kırmızıyı sevenlerin bu renkleri biblo, abajur, tablo gibi objelerde kullanmaları daha dogrudur. Evlerin duvarlarında, mobilyalarda ya da genel dekorasyonunda tercih edilmesi gereken renklerin başında ise daha çok dinginliği ve huzuru hatırlatan renklerden olan lila, mavi, yeşil ve pembeyi kullanmak gerekir .
Peki boğalar niye kırmızı renge saldırıyor?'cevabı ise ilginç; maymunların dışında, araştırılan hayvanların hemen hepsi siyah-beyaz görmektedir. Yani boğalar da renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırırlar yani matedor o an ona yeşil bez sallasada boğanın vereceği tepki aynıdır .

YEŞİL
Yeşil güvenin rengidir. Paylaşma, huzur, istikrar, dinginlik, zihinsel ve duygusal benlikte etkindir. Yeşil dediğim gibi güven verdiği için bankaların logolarında en çok tercih edilen renktir. Tabiatı en çok hatırlatan renk olduğu içinde hastaneler de logo ve iç dizaynlarında yeşili tercih eder. Çünkü rahatlatıcı ve sakinleştiricidir.. Yeşil alanlarda insanların daha az mide ağrısı çektikleri tespit edilmiş. Sakız paketlerinde ve sebze satılan yerlerde de yeşil en çok tercih edilen renktir Yatak odası için de rahatlatıcı bir renktir. Batı'da büyük otellerin mutfaklarında duvar renginin, aşçıların yeniliklerini arttırmak için yeşile boyandığı söylenir. Hatta sanatcıların ilham gelsin diye doğaya çıktıklarında ona ilham getiren ağaç böcek cicek değildir aslında yeşilin verdigi o pozitif etkidir. O yüzden hiç bir sanatçı kışın yada sonbahar doğaya çıkmaz ilham almak için ilkbaharda çıkarlar.Yeşili tercih edenlerde genelde inatcı sahiplenici ve oldukca bencil oldugunu gösterir. Bu rengi seçenlerde genelde başarma hırsı çoktur kendilerini öne atmak isterler yaptıklarıyla tanınmak ve başkalarını etkilemek isterler başarısızlık ihtimali onları cıldırtır kaybetmekten çok korkarlar hırsının temelleride buna dayanır. Eger yeşil biri icin gelen son renklerden biri ise gururu kırılmış demektır ve bundan dolayıda tentikçi, alaycı ve dik başlı biri olabılır

TURUNCU
Turuncu neşe ve heyecan verici bir renktir genclik festivallerinde genelde turuncu kullanılmasının nedenide budur.Ve ayrıca cinsel duyguları harekete geçirir. Birtakım problemler yaşayan veya yorganın altından çıkmak istemeyenlerin mutlaka turuncu giymeleri gerekir, turuncu taşıdığı enerjiyi bu sayede bize de yükler. Depresif, gergin, kızgın durumlarda ise kırmızı ve turuncunun kesinlikle kullanılmaması gerekir.
MAVİ Mavi sezgilerin rengi. İç dinginliği, sevgi, huzur, sakinlik ve barış duygularını pekiştirirbu yüzden tansiyonu düşürür. Hastane personeli, polisler, gardiyanlar genellikle mavi giymesinin altına yatan sebebte budur aslında. Nazar boncuklarının mavi olmasında yatan neden ise Araplar mavi renkli taşların yatıştırıcı etki gösterdiğine inanmalarıdır hani haksızda değiller aslında çünkü mavi rengi düşünenlerin ve maviye uzun süre bakanların kan basınçlarının yavaşladığı tespit edilmiştir. Mavinin sakinleştirici etkisinden dolayı batıda intiharları azaltmak için köprü korlukları maviye boyanır intihara eğilimli insanların sakinleşmesi için. A.B.D’de de bir okulun duvarlarının turuncudan maviye boyanmasından sonra çocukların haylazlıklarının azaldığı tespit edilmiştir.Maviyi seçen insanlar genelde dingin sakin huzuru arayan insanlardır. Sükuneti severler kontrollü ve hedefleri bellidir.Mavinin bir başka özelligi ise iştahı kapaması bu nedenle mavı renk fast-food zincirlerinde hiç kullanılmaz. Ayrıca diyet ürünlerinde de mavının kullanılamasının nedeni aynı nedenden dolayıdır.
LACİVERTLacivert uyum ve başarının rengi. Kozmikliği, otoriteyi ve gücü simgeler bu yüzden de dünya firmalarının yarısından çoğu logolarında lacivert kullanılır. Ayrıca uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbise giyerler buda aslında güç gösterilerinin bir parçasıdır.Laciverti şeçen insalar ise gücü seven insanlardır otoriter baskın kişiliktedirler.
MOR Ve mor benim rengim olmakla beraber ruhsal dünyanın rengidir. Asaleti simgeler Rönesans döneminin gözde rengidir, Mor, nevrotik duyguları açığa çıkardığı, insanları bilinçaltında korkuttuğu tespit edilen bir renktir. Bu yüzden hastanelerde mor hiç kullanılmaz. Yapılan bi araştırmayla intihar eden insanların en cok sevdigi rengin mor olduğu ortaya konulmuştur.Ayrıca moru tercih eden insanlar genelde mistik ve büyüsel arayışlar içindedirler 6. hisleri cok kuvvetlidir. Hayal dünyaları çok geniştir tam olgunlaşmamışlardır içlerinde büyümeyi bekleyen ama bir türlü büyümeyen bir çocuk vardır.

PEMBE
Pembe duygunun ve saf sevginin rengi. Hayallerin, korunma duygusunun pekişmesinde etkin bir renktir. Bu yüzden göğüs kanseri teşhisi konan ünlü pop yıldızı Kylie Minogue ameliyat için yattığı hastanedeki odasını pembeye boyattı ve baştan sona pembe objelerle süsledi. İlk çocuğuna hamile olan Britney Spears da son klibinde pembeler içinde çıktı seyircinin karşısına. Öyle ki Hummer cipinin koltuk döşemeleri bile pembeydi. Her iki yıldızın da pembeyi tercih etmesinin altında bu rengin taşıdığı enerji yatıyor.Duygunun ve saf sevginin rengi olan, hayallerin ve korunma duygusunun pekişmesini sağlayan pembenin aynı zamanda ağrıları hafifletme gibi bir özelliği de bulunuyor. Pembe giyenlere, hizmetlerinden dolayı ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimizi tespit etmişler. İngiltere'de Boots ve Marks and Spencer mağazalarında tüm tezgahtarların pembe gömlek giyer bu yüzden.
KAHVERENGİkahverengi ağırbaşlılığın rengidir. Eğitim, öğretim, kültür, sanat, emin olma ve sağlamlık duygularını pekiştirir.Kansas Üniversitesi Sanat Müzesi'nde bir araştırma için halının altını elektronik bir sistemle donatmışlar; duvar rengini beyaz ve kahverengi olarak değişebilir yapmışlar. Arka fon beyaz kullanıldığında, insanlar müzede yavaş hareket etmiş, daha uzun süre kalıp, daha fazla alanda dolaşmışlar. Arka fon kahverengiye döndüğünde ise, insanlar müzede çok daha hızlı hareket edip, daha az alan dolaşmış ve müzeyi çok daha kısa sürede terketmişler. Dikkat ederseniz dünyadaki fast-food restaurantlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengi, duvar boyaları ise kahverengi-şampanya-pembe karışımıdır. Hiçbir fast-foodcunun duvarını beyaz göremezsiniz. Burger King, Kentucky Fried Chicken ve benzer fast-foodlar yıllardır bilinçli olarak tüm duvarlarını baştan aşağıya kahverengi ağaç kaplama yaparlar. Kahverengi teklifsiz, rahat bir renk özelliği ile gazetecilere tavsiye edilecek bir renk olarak tanımlanıyor. Bir gazetecinin kahverengi bir giysi içinde röportaj yapması, karınızdakinin kendisini resmiyetten uzak, rahat hissetmesini ve açılmasın sağlıyor. Tüm ünlüleri rahatlıkla konuşturmasıyla tanınan, ünlü televizyoncu Larry King'in başarısının sırrı da budur. King, röportaj sırasında üzerinde mutlaka kahverengi takıyor. Ya bir kravat ya da ceket. Kahverenginin olumsuz özelliği ise toprak rengi oluşu ve bu rengi taşıyan kişilerin diğer insanlar arasında dikkat çekmemesi. Bu nedenle Avustralya'da 1940'lı yıllardan bu yana kahverengi üç parça takım elbise üretilmiyor.
SARI Sarı akıl ve zekanın rengidir. Umut, ilham ve yöneticilik duygularını pekiştirir. Sarı, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir. O yüzden tüm dünyada taksiler sarıdır. Dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. Araba kiralama firmaları logolarında hep sarıyı kullanırlar. 'Ürün geçici, lütfen geri getirin' demek istiyorlar. O yüzden dünyada hiçbir banka ambleminde bildiğimiz sarıyı kullanmaz. (Portakal ve bronz ya da bakır kimi zaman yer alabilir) Paranın geçici değil, kalıcı olmasını isterler. Türkiye'de sarıyı logosunda kullanan tek banka, devlet bankası olan Vakıfbank'tır. Ayrıca iş yerinize gelen bir daha gelmiyorsa bunun nedeni koltukların yada duvarın sarı renginden olabilir xD .Sarıyı tercih eden insanlar genelde çok hırslı ve sürekli zevk arayan kişilerdir ve devamlı mutluluğun peşinden koşarlar. Sarı rengi sevmeyenler ise genelde ümitleri ve hayallerini kaybetmiş, kendini reddetmiş, bahtsız olduğuna inanan içine kapanık kişilerdir.

SİYAH
Siyah güç ve bireyselliğin rengidir. Tutku, hırs, inat ve muhalefet duygularını harekete geçirir. Bizde ve Batı'da siyah, matemi simgelerken Japonya'da mutluluğun simgesidir. Fonda kullanıldığında karamsarlığı çağrıştırır. Işığı yok eder. Konsantrasyonu en çok getiren renktir. Einstein'in konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan bir odaya girip ve bu şekilde düşünürmüş.Siyah ayrıca hırsın ifadesidir. Fonda kullanılırsa karamsarlık verir.

BEYAZ
Beyaz, istikrarı, devamlılığı ve temizliği simgeler. Bu yüzden üzerinde fazla şaibeler olanların, beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmelerinde yarar var. İş görüşmelerine giderken beyaz gömelek ve karşınızdakine güven vermek amacıyla yeşil kravat secmek sizin yararınıza olabilir çünkü temizliğin simgesi sayılan beyaz, özellikle iş görüşmelerine gidildiğinde 'yavaş ama kalıcı, devamlı bir personel' izlenimi oluşturuyor. .Yıllardır 'beyaz' olmasına alıştığımız hastane ve kliniklerde artık beyazdan vazgeçilmesinin nedeni ise beyazın hastalar üzerinde oluşturduğu hüzün duygusunu yok etmek. Ancak beyaz, hastanelerde kullanıldığında hüzün oluşturmasına karşın, genel olarak insan psikolojisi üzerinde olumlu bir etkiye sahip. Cünkü dediğim gibi beyaz temizliğin simgesi


0 yorum:
Yorum Gönder