Lorem Ipsum Dolor .......

Lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum.......

maşuka

gözbebeği; insanlarda yuvarlak,hayvanların çoğunda ise elips biçiminde olan gözbebeğinin çapı,irise gelen ışığın miktarına göre değişir.karanlık ve uzaklık büyütür gözbebeğini,aydınlık ve yakınlık küçültür.yani bu kararsız çember ışık varsa küçülür,ışık yoksa büyür.yakına bakarken de küçüldüğüne göre yakın olan aydınlıktır,aydınlıktadır.uzağın payına karanlık düşer.zaten karanlığı kimse yakınında görmek istemez.aşık olunca da büyür gözbebeği;demek ki aşık olunan hep uzaktadır.aradaki mesafenin verdiği acıyı azaltmak için maşuka gözbebeğim diye hitap edilir.

Elif Şafak / Mahrem

2 yorum:

victor's secret dedi ki...

elif şafak'ın yazılarını uzuun zaman beğenerek okudum. romanlarını da yazılarını da çok sevdim. çoğunun sıkıcı bulduğu araf'ı bile seve seve okudum ama şu mahrem'i bi türlü sevemedim.

koskoca kitaptan kala kala bir tek bu paragraf kaldı bende...

robin dedi ki...

mahrem kitabında, blogumda yayınladığım yazıları çok beğendim ufacıcık kitabi bi haftada bitiremedim açıkcası çok boğucu geldi bana ... diğer kitaplarını okumadım ama yazılarını bende çok beğeniyorum ..
ben bu paragrafı okuya okuya ezberledim =)

Yorum Gönder